De volgorde in de finale 2024

Hoe wordt de volgorde van de LVK-finale bepaald?

Na de herhaling van de derde halve finale op 20 januari wachten de 60 halve finalisten in spanning af of hun inzending de grote LVK-finale heeft behaald. Achter de schermen is de Stichting LVK op dat moment druk bezig met het samenvoegen van de punten van de LVK-jury en de stem van het sms-stemmen van 'het volk'.

De punten van de 60 halve finalisten worden op een rij gezet door bestuursleden die het totaaloverzicht (dat uiterlijk de dag na de finale geplaatst wordt op de website van de Stichting LVK) voorleggen aan de voorzitter. Zo is ook de finale (intern) bekend en weten we welke 20 liedjes zijn doorgedrongen tot de LVK-finale. Na een nachtje slapen, volgt de dag van de bekendmaking van de finalisten.

De bekendmaking van de 20 finalisten van het LVK 2024 gebeurt op zondag 21 januari via L1 Radio van 13.00 tot 15.00 uur. Het wordt een mix tussen 'bellen en gebeld worden'. Staat een reporter aan de deur of rinkelt je telefoon? Grote kans dat je finalist bent.

's Avonds zendt L1 televisie de loting van de volgorde in de finale uit van 19:30 tot 19:55 uur. De loting wordt afgewisseld met beelden van de verraste finalisten en hun liedjes.