Daag van ’t Vastelaovesleedje

Workshop: Hoe haal ik meer uit een studio-opname?

Ronde 4: 15.00 - 16.00 uur 4 plekken beschikbaar

Wat voor sommige artiesten een geroutineerde klus is, is voor veel nieuwkomers één van de spannendste momenten, je liedje in de studio inzingen. Deze workshop geeft een beeld hoe een studio-opname tot stand komt. In deze workshop wordt iedere fase uitgelicht, van de voorbereiding tot het eindproduct. Het geeft antwoord op vragen zoals: Hoe bereid je je goed voor? De do’s en don’ts? Hoe zijn de muziekrechten geregeld? Met deze kennis kun je met vertrouwen de studio in om je lied met overtuiging ‘op de plaat’ te zetten.

Start inschrijving
Hoe haal ik meer uit een studio-opname?

Over Marc Verblakt:

Zijn muzikale oorsprong ligt als trompettist en later als (bas)trombonist in de HAFA-wereld en schrijft daarnaast al meer dan 30 jaar arrangementen in diverse muziekstijlen. Het produceren van muziek is ruim 20 jaar geleden als hobby begonnen en is inmiddels volwaardig uitgegroeid tot Studio Veier. Hij laat zich hierbij mede inspireren door vakgenoten als wijlen Jan Theelen en zorgt voor een authentieke sound. De artiesten en muzikanten worden gastvrij ontvangen en de kwaliteit van de producties staat nadrukkelijk bovenaan. Marc heeft is zelf actief vastelaovesvierder, stond zelf als LVK-finalist op de bühne en organiseert al jaren het vastelaovesliedjeskonkoers in zijn woonplaats Sittard.

Workshops & speeddates